Telefoniczna Informacja Pacjenta - bezpłatna usługa w całej Polsce [1]
800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta
Od 13 listopada zaczęła działać w całej Polsce nowa bezpłatna usługa - Telefoniczna Informacja Pacjenta czyli TIP. Pod numerem telefonu - 800 190 590 - można uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych Pacjentów i ochrony ich praw. Telefoniczna Informacja Pacjenta jest obsługiwana przez konsultantów oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Pacjent – w zależności od problemu, z jakim się zwraca, może wybrać opcję rozmowy z przedstawicielem Funduszu, bądź RPP. TIP funkcjonuje w godz. 8.00-16.00.
Wspólny projekt gwarantuje uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można między innymi uzyskać informację na temat placówek medycznych mających podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia, sprawdzić czas oczekiwania na wizytę lekarską, dowiedzieć się, jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, w jaki sposób zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
TIP to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała Pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, umożliwi uzyskanie prostych porad medycznych.
Telefoniczna Informacja Pacjenta:
800 - 190 - 590
(z tel. stacjonarnych i komórkowych)
czynna pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
ul. Młynarska 46
fax: (22) 506-50-64
01-171 Warszawa
Sekretariat:
tel.: (22) 532 - 82 - 50
kancelaria@rpp.gov.pl [2]
Przyjęcia interesantów w Biurze:
- Poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00
- Wtorek - w godzinach od 9.00 do 15.00
- Środa - w godzinach od 9.00 do 15.00
- Czwartek - w godzinach od 9.00 do 15.00
- Piątek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Źródło: ŚOW NFZ
