Dane adresowe Rzecznika Praw Pacjenta:
BIURO RZECZNIKA PRAW PACJENTA
ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
Nr telefonu: 22-532-82-50
Nr faksu: 22-532-82-30
Przyjęcia interesantów w Biurze RZECZNIKA PRAW PACJENTA:
Poniedziałek - w godzinach od 9.00 do 18.00
Wtorek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Środa - w godzinach od 9.00 do 15.00
Czwartek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Piątek - w godzinach od 9.00 do 15.00
Oficjalna strona Rzecznika Praw Pacjenta: www.rpp.gov.pl
Bezpłatna infolinia: 800-190-590 (pn. - pt. w godz. 8.00 - 18.00).
PRAWA PACJENTA
- Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
- Prawo do informacji o swoim stanie zdrowia.
- Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- Prawo pacjenta do tajemnicy informacji przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych, informacji związanej z pacjentem, w szczególności z jego stanem zdrowia.
- Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta, w szczególności w czasie udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia oraz udzielonych świadczeń zdrowotnych.
- Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
- Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego.
- Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej.
- Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie.
Informacja dla pacjentów niedowidzących i niewidomych
Informujemy, że egzemplarze „Karty Praw i Obowiązków Pacjenta” w druku powiększonym i języku punktowym (kod L. Braille`) są dostępne w: Dziale Organizacji Świadczeń Zdrowotnych i Rejestracji (Informacja) oraz Izbie Przyjęć (Recepcji).